rss
email
twitter
facebook

Saturday, April 10, 2010

anak bodo.. ayah pun bodo.. episode 2

salam geng..


wah ade sambungan lagi cite lepas geram nih?? macam drama samarinda la plak.. huhu…okeh sambung story aku tu..


lepas pada kejadian tu aku blk la umah dengan keadaan aman skali. mcm bese la esok g skol menjalani kehidupan sebagai penjawat awam..hukhuk.. hal semalam yang aku sound budak2 tu mmg lansung aku lupe trus.. taknak amek port trus. time nak balik tu bl pg jerk kat bonet depan kete aku tgk dah calar balar.. terguris gle hati bl tengok kete jd gtu.. automatik aku terbayang budak smlm yang aku sound tu,, kompem keje budak2 tulul tuh… hati aku rase mcm tak best jerk. trus aku tgk bahagian lain..


DSC04706

bonet depan hasil seni dari budak2 tingkatan 2


arrghhh..

fender kiri.pintu depan belah kiri n pintu belakang belah kiri pun calor gak?? vavi gile budak2 nih.. da dalam lak tu.. makin dalam la hati aku terguris….


DSC04705 lagi hasil seni



agak2 korang la bila tengok kete korang kene camni, pe korang rase?? aku pun trus report kat cikgu disiplin untuk cari budak2 tulul 2 ekor tu… dan hasil dari kerjasama guru2 akhirnya budak tu mengaku gak… itu pun lepas buat kawad cam..GRRRR..

DSC04713

calar pakai batu lagi..


lepas guru disiplin ambik keterangan budak 2 ekor tu, beliau telefon la mak bapak budak ni untuk membincangkan kes tersebut. keesokan hari mak bapak budak tu pun datang la ke sekolah.. mak bapak budak yang sorang tu memang kerek abis,.. style tak ley trima kenyaataan yang anak die wat kes kat skolah.. cet.. die siap tak puas hati lagi dengan pengurusan sekolah sebab anak die cite pihak sekolah menggunakan kekerasan masa soal siasat die.. sial nye budak.. padahal cikgu siap tanye lembut2 lagi..tak guna kalau nak guna kekerasan kat budak camnih..kang kete cikgu len lak yg calor…

DSC04704

yang ni da macam kepala kuda


alahai mak bapak budak nih.. sian tul aku tgk bile nak tegakkan benang yang basah.. dah terang2 anak korang mengaku nak ckp pe lagi. lagi mau tuduh cikgu yang salah. mmg patut la klu anak korang bodo bab mak bapak pun da bodo abis.. (hati kecil ku berkata)


budak yang sorang lagi tu pe cite lak? erm cuma mak die jerk yang datang.. ayah budak tu lumpuh lepas mengalami kemalangan. baru jerk lumpuh lak tu.. sian lak aku dengor..tapi anak die tak kesian ker kat mak bapak die?? takkan dengan teguran jerk korang nak wat tindakan yang bodo??

p/s:: kesimpulan dari cite aku tu ialah sampai skang takde kptsn sebab nye dua2 keluarga mmg takde duit nak bayar.. minggu depan bru nak buat perjumpaan skali lagi. lagipun kete aku da spray sendri pun. abis la rm400.

13 comments:

epalejau said...

kalau anak diorang pandai, dia akan cakap:
tengok la anak sapaaa..

tapi kalau anak dia bodo, dia akan cakap:
ni la cikgu-cikgu kat sekola tak pandai ngajar..

memang sah la bodo anak beranak.
bazir bodo jek 400!

pijoe said...

bkn pe.. kite ni cbe btl kan mn yg salah.. dr kecik la nak didik.. ni mak bapak la defend anak lebey... makin nek la lemak dak tu..

bkn nak mntak maaf.. klu mintak maaf kurang2 sejuk la sket hati...

.:miss little raindrops:. said...

alahai kesiannya..sabar jelah ngan budak2 ni..

Chaon Cornerz said...

perghh.. kene dengan budak2.. patut ajar budak tue tatasusila sket.. biar die rasa..

Fyna Li said...

haih~~
rugi2 400~~
kenape ekh, mak bapak sekarang xmacam mak bapak dulu?
kalau dulu, kite kene rotan dgn cikgu balek uma ngadu bkn dpt kesian, tambah sakit lg ade...

shameel Iskandar said...

saya selaku guru pun pernah alami perkara mcm ni. bila saya soal pelajar yg mencvalar keta saya, jawabnya, saje jer sbb boring. saya mintak ganti rugi dari bapa dia tapi bapa dia tak nak bayar lalu saya tumbuk sampai lebam muka budak tu. Apalagi datanglah bapak dia.

soffya cik bulan said...

bukan bodo...bodoh!hohoho...biar keji sikit sebut tu..wakaka...:D

isk3...macam2 mak bapak skrg.kat sekolah soffya pun sama la..wah3, bapaknya...nk ank nya jadi anakku sazali lah tu..


isk3..lagi isk3...sob sob..

sabar ye yop..:)

pijoe said...

tq yerk seme.. klu korang tak tenang kan aku men aku da bakor umah org tu.. haha.. sabo2

soffya cik bulan said...

he...budak putih ye?cess...:P

kenapa kamu tak ada shoutbox?urm, tumpang tanya macam mana nak letak yang widget post2 komen terbanyak tu mcam kamu punya tukang komen terbanyak??...

nich said...

budak2 skang ney laen sikit la perangai dorang.. berbahaya.. dan agak jahat bg yg jahat.. huhuhu

pijoe said...

tu la.. nape tak mcm zaman kite erk?? tgk cikgu punda ketor2 kepale..

Unknown said...

itulaaa budak-budak zaman sekarang nie bukan leh percaya sangat pun ... tunjuk pandai dengan cara bodo

tehr said...

tugas cikgu dah berubah

mengajar je bukan mendidik...
[pandangan sesetengah ibu bapa]

Post a Comment