rss
email
twitter
facebook

Tuesday, May 25, 2010

crocs ade kalimah ALLAh??

salam geng  pepijoe..

mungkin korang penah dengar pasal ni kan? pepijoe nak bincangkan kat sini bersama korang semua.

29059_129329957083135_100000183943222_364037_3361842_n ni logo yang di sambungkan menyerupai kalimah ALLAH

banyak rumours  yang menyatakan bahawa logo crocs ni ade persamaan dengan kalimah ALLAH dan yang pastinya crocs ni skang mejadi kegilaan para kanak-kanak, remaja dan jugak orang tua kat malaysia ni. aku pun ade sepasang.. tapi betul ke dakwaan ini ataupun ia hanya lah persamaan yang tidak disengajakan?

crocs_logo yang ni logo ori… ade persamaan ker? tak kot.

bagaimana pulak dari logo seekor buaya yang tersenyum macam nih boleh disambung-sambungkan menjadi kalimah ALLAH? klu sekali tengok mamang macam ada tapi kalau diperiksa dengan teliti adakah ia sama? pepijoe rasa tidak sama sekali.

hal ni same jugak macam kes coca-cola dulu kan. ingat tak?

mungkin hal ni wujud untuk mengotori cara pemikiran kita. apa yang jelas macam mana la huruf alif pun takde boleh diletakkan kat situ. kadang-kadang orang kita ni terlalu mengambil berat isu yang remeh temeh macam ni tapi bila hal yang wajib boleh pulak dipandang remeh..

 

p/s:: jangan mudah percaya dan jangan cepat melatah..

5 comments:

Sang Karipap said...

orang malaysia mmg cepat melatah..xramai yg nak pkir dulu baru bertindak..ish3~

Nur AtiEtin said...

xpe..yg penting kite stiasa amk take note ttg skeliling..

ieykaatika said...

yeah !
betol tuu !

MofizPutra.com said...

emm no komen, hanya Allah je yang thu hati org yang mencipta lambangtu..

MangkOk cHenTa ♂ said...

waa..xpenah terpikir lak bnde cm ni...bru igt nk beli satu..huhuhu~

Post a Comment