rss
email
twitter
facebook

Thursday, March 25, 2010

iphone yang cam best!!

Tiap kali lalu depan Maxis centre pasti aku duk jeling banner IPHONE 3Gs kat depan pintu maxis tu…. bestnyer kalau aku dpt pakai tepon tuh.. hahaha… aku ni memang pantang kalau nmpak gajet canggih n cun nih.. kalau masuk  maxis centre pun kompem aku  test drive dulu tepon tuh.. sampai tahap gitu skali.. bile tenggk ke harga tepon tu niat nak amek trus layu..mahal  gile.. ley dpt notebook sebjik tu…

iphone3gs

Tiap-tiap hari duk tengok kat youtube n jejalan kat forum bab nak tahu lagi detail pasal tepon tu.. kemaruk pe da aku nih…. ilmu tu tak salahkan kalau nak belajarkan?? huhuuhuu

Akhirnya aku mengalah dan membeli iphone 3Gs 16G  prepaid plan di maxis centre sebab taknak komitmen dengan postpaid.. Terbang RM2490.. seharian aku duk belek2 duk tenung2 sampai nak tembus iphone tu.. isk2 jakun tul aku time tu… ye la 1st time beli gajet mahal dlm hidup aku…..haha 

iphone3gs_all  set Iphone 3Gs

 

Ok kali ni aku nak kongsi info serba ringkas tentang iphone ni..

 

1. Design

iPhone 3GS :

Full touchscreen dengan skrin yang lebar dan sangat sensetif.. Tidak menggunakan stylus @ pen kerana ia mengesan haba pada jari.. tak ley pakai kuku la yer. :P hati-hati sabab banyak iphone clon dari china yang mcm hampeh functionnye. rekabentuknya moden membuat org terpikat. Berat Iphone 3Gs  adalah 135g

 

2. Display

iPhone 3Gs :

IPhone ini memiliki layar 3,5 inci dan resolusi 320 x 480 piksel. skrin yang
mampu menampilkan 16juta warna.. keseluruhannya iphone mempunyai skrin
yang sangat baik dan kaya warna, selain itu ia dipasang  LCD screen yang cun.

 

3. Keyboard

iPhone 3GS :

Tidak menggunakan keyboard seperti kebanyakan telefon kerana memiliki virtual keyboard. memiliki function auto correction dimana ia akan membetulkan ejaan yang salah.

 

4. Memory capacity

iPhone 3GS :

Memiliki 2 pilihan memori storage dalaman iaitu 16Gb dan 32Gb dan tidak ada slot untuk memori luaran (memori kad)

 

5. Sokongan

iPhone 3GS :

Memerlukan sokongan pada itunes dari apple application store untuk memuat turun segala aplikasi dan games samaada yang berbayar mahupun yang percuma. sistem itunes ini juga bertujuan untuk kita menyusun dan menyimpan (backup) data yang ada ke pc ataupun notebook.

 

6. Connectivity

iPhone 3GS :


Iphone ini mampu berkomunikasi melalui jaringan GSM Quad Band dan menyokong
frekuensi pada 850/900/1800/1900. Juga menyokong 3G HSDPA dengan
frekuensinya dari 850/1900/2100 band. Kepantasan HSDPA up to 7,2 MBps.
Plus tambahan WiFi. Juga dapat terhubung dengan port USB dan Bluetooth
A2DP.  menggunakan enjin carian safari. yang ini memang aku tabik spring. superb speed.

 

7. Speed

iPhone 3GS :


Menggunakan prosesor ARM Cortex A8 dengan clock speed 600Mhz sebagai
otaknya dan PowerVR SGX sebagai graphicnya. Dan simbol S pada iPhone
3GS dan S itu adalah singkatan dari Speed

 

8. Camera

iPhone 3GS :

Memiliki kamera 3.15 Mp dengan autofokus, touchfocus dan fasilitas geotag.
Kemampuan merakam video sudah mendukung resolusi VGA 30 fps. Tidak ada
lampu flash seperti mana model telefon lain...

 

9. Keseluruhannya

iPhone 3GS :

Secara keseluruhan, iPhone 3GS jauh lebih baik dari versi sebelumnya, iPhone
3G. Sememangnya  iPhone 3GS menjadi smartphone high end dan mewah (selain harganya yang memang mahal sampai toke cini pun tak brani nak jual ). sebagai salah seorang pengguna iphone aku mengakui ini adalah telefon yang benar-benar hebat dan memenuhi citarasa sesiapa yang menginginkan kepantasan berinternet.

 

DSC00457Muke ske dpt gak tepon yang wat aku jd angau….  :P

 

11 comments:

pijoe said...

iphone ni masih dara bab lom lagi djail break sebab syg waranty... setahun tu... :)

.::WaNiE::. said...

RM2490.

**nanges aku, mak aku dan seluruh isi keluarga huhuhu..gaji aku sebulan punnn xbanyak camtu waaaaa..

mesti happy ek..sib baib bb ngn diamond2 aku orang kasik ..oyeah oyeah ..

eh over bye !

pijoe said...

wah... ade sponser tu...lagi la... lame sy nyimpan tuh.. haha

Aldi said...

mampir sini wat foloow, follow back yahh..

pijoe said...

tq.. will keep in touch bro

Cikgu Dahlia said...

bila nk pulangkan iphone akak ko pinjam ni??? ngaku hak sendirii lak... :P :P

farysa said...

uhh...farysa gne xbes.rse cm blckberry plak yg bes.hihi

pijoe said...

farysa dah jb ker tepon tu??

kak dahlia nati saye pulangkan erk.. hikhik

DDFABULOUS.COM said...

bestnya iphone...

pijoe said...

pe kate amek 1.. hukhuk.. best gle..

aRuL aSh.. said...

jailbreak je...
pastu rstore je balik

Post a Comment